Jetzt geht loss! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jacco - WaarBenJij.nu Jetzt geht loss! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jacco - WaarBenJij.nu

Jetzt geht loss!

Door: Jacco

Blijf op de hoogte en volg Jacco

07 September 2014 | Oostenrijk, Wenen

Hallo allemaal vanuit het zonnige Wenen, hier is mijn eerste reisverslag!
Dinsdag ben ik vertrokken vanaf Rotterdam The Hague Airport, gebracht en uitgezwaaid door mijn lieve vriendin Michelle, naar Wenen om daar een semester te gaan studeren. Op het vliegveld in Wenen werd ik opgehaald door mijn Oostenrijkse buddy Christian, die mij naar mijn kamer bracht. In het donker, de ene tram in de andere metro uit kwamen we aan bij mijn kamer aan de Comeniusgasse. Moe van de reis en vol spanning voor wat mij zou staan te wachten als het weer ligt werd ben ik bijna meteen in slaap gevallen.

's Morgens wakker geworden leerde ik mijn Thaise huisgenoot Ik kennen, een aardige kerel bleek later. Ik ging de straat op, op zoek naar de eerste levensbehoefte: eten! De supermarkt was al snel gevonden, dus liep ik nog even verder door de wijk. Waar het oudste bespeelbare voetbalstadion van Oostenrijk bleek te liggen van de Wiener Sport Klub (voor zover je het een stadion kon noemen...), en vlak daarnaast de grootste begraafplaats die ik ooit heb gezien. Kilometers lang gelegen op een heuvel en met grafstenen zover het oog kon kijken, in alle soorten en maten groot en klein. Dat moet ook wel als je bedenkt dat er in Wenen bijna 2 miljoen mensen leven.

Maar blijkbaar is alles enorm in Wenen, want de volgende dag ging ik (na eerst aan de andere kant van de stad geweest te zijn,omdat ik de verkeerde tram had gepakt. Achja zo zie je nog eens wat) naar de nieuwe Wirtschaftsuniversität Wien, die pas sinds 2013 in gebruik is. Wat een mooie campus zeg, de meest futuristische kolossale gebouwen. Daar mee vergeleken is Tilburg maar simpel. Als je het hoofdgebouw binnenloopt heb je het idee dat je een ruimteschip betreedt uit de nieuwste Star Wars film, echt vet! Ik hou meestal niet zo van studeren maar ik kan niet wachten om daar een boekje open te slaan.

Vrijdag begon de introductie voor de internationale studenten, en na een aantal (nogal lange) info presentatie's hadden we een campustour. Al lopend over de campus leerde je mensen kennen van over heel de wereld. Na de tour ben ik ook maar meteen een terrasje op gaan zoeken met een andere Hollander en een Belgische om met onze eerste Kruge bier te proosten op het komende half jaar. Daarna hebben we het 's avonds bij het openingsdiner nog eens zachtjes over gedaan zoals je kan zien op de foto's!

Tot zover voor nu, ik ben benieuwd wat ik hier allemaal nog meer ga beleven.

Gruß gott!

Jacco

  • 07 September 2014 - 20:48

    Papa & Mama:

    Leuk Jacco om je zo te kunnen volgen.

  • 07 September 2014 - 21:01

    Opa En Lisette:

    zijn blij dat alles meevalt in wenen, begin nu maar te genieten, ondertussen vele groetjes, wij denken aan jou

  • 07 September 2014 - 22:43

    Bas, Els En Teun:

    Echt leuk om te lezen.Geniet er maar van. Wij volgen je hoor.

  • 09 September 2014 - 19:36

    Nel Dietvorst:

    Geweldig jacco. Heel bijzonder deze start met allemaal mensen die je vorige week nog niet kende.Veel succes en lekker genieten. Wij (Karel ook) gaan zeker jou blog volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Jacco

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 7554

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 Februari 2015

Jacco in Wenen

Landen bezocht: